Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bra hjälpmedel för baken!

Publicerad 2010-03-25 11:33:32 i

Min fru har sytt och "donat-till" ett riktigt bra hjälpmedel för min bak, om jag nu kan kalla min ländrygg för bak? Det stora problemet för mig är att när jag ligger på rygg i sängen så trycker underlaget mot det opererade området och med tanke på allt de skurit i och skruvat i samt de ganka stora inplantaten, så förstår ni kanske att det gör djuriskt ont i operationsområdet efter ett tag! Kolla in bilderna nedanför så får ni se vad vår lösning på problemet blev. Ni som i detta nu har stelopererat er eller ska, för er kanske detta är något att tänka på!?


En gammal avdankad madrass gör man ett hål i.


Ett hål avpassat för just mig och mitt operationsområde. Här får man prova sig fram till en passande storlek på hålet. 


Sen har Ingela sytt på ett överdrag för att göra min avlastningsdyna respektabel. Nu har jag fått mig en fantastisk hjälp när jag ska ligga på rygg och sova, läsa eller lyssna på en CD-bok. För mig funkar det toppenbra och skillnaden med eller utan är enorm.

För övrigt så har jag "sju helsikes" ont fortfarande och jag får tydligen räkna med detta ett par veckor till. Jag har lyckligtvis fått en ny smärtstillande tablett som jag ska ta mellan de övriga, vid behov. De hjälper och tar ner smärttopparna till en mer uthärdlig nivå och det är ju gött!!!

Nöden är uppfinningarnas moder!  /Lucius Apuleius

dan

Kommentarer

Postat av: ida

Publicerad 2010-03-25 20:39:59

Hon är pysslig och duktig mor min!

Postat av: Bodil

Publicerad 2010-03-25 20:48:38

Ingela kanske ska ta patent på det.

Kämpa på dan,du är en riktig kämpe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela