Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fint väder, fredag och en fräckis!

Publicerad 2010-03-12 17:31:28 i Allmänt,

Så var det fredag igen och veckorna går blixtsnabbt framåt nu. Jag tänker inte blogga om min ryggoperation och hur det går med den i helgen, utan återkommer med detta ämne på måndag eller tisdag nästa vecka! Nu är snart sportlovet undanstökat här uppe i Örnsköldsvik och skolorna börjar igen på måndag. Jag ska inte till skolan de närmaste tre veckorna så det blir en lång väntan på att få träffa mina elever igen. Redan om tre veckor är det påsk och påsklov, så nu radar loven upp sig ett efter ett fram till det för eleverna efterlängtade sommarlovet.


Våren har verkligen börja klösa sig fast, trots kalla nätter! Det är en härlig tid som följer!!!

Vad blir det i kväll då? Jo min dotter Ida och hennes man "Samuel den starke" kommer hem över helgen! Det känns underbart då det blev väldigt tomt och tyst efter det att Kristoffer åkt hem igår eftermiddag. Sen så blir det nog Tv-tittande då jag inte vill missa finalen i "På spåret". De andra kanske vill se "Let's Dance och det möter ju inga hinder. Fast nog tycker jag att spåretprogrammet är betydligt roligare än det där dansprogrammet där vissa, födda utan talang kan hålla sig kvar hur länge som helst. Lite godis, chips, nikotinfri snus och Cola blir det nog ikväll!

Men jag saknar verkligen riktig snus! Varför då då? Jo jag var tvungen att sluta snusa för att få göra operationen eftersom nikotin radikalt försämrar blodcirkulationen i och runt operationsområdet. Men jag "kör" med Onico som är en låtsassnus och som är riktigt god. Allt det här återkommer jag till då jag bland annat ska göra en jämförelse mellan olika snussubstitut och presentera det på bloggen. Jag som gillade snus så himla mycket, hur kunde det gå så här???


Samma dag som jag kom hem från Strängnäs var Gibson väldigt angelägen om att få sova vid min sida, det sa jag ju inte nej till!!!

Nu är det då dax för veckans fräckis!!! Denna historia kan man ta på två sätt! Endera så tycker man att den är väldigt fräck, på gränsen till rumsren! Å andra sidan så kan man ta det som ett råd för framtiden och inte alls se något fräckt i den! Ni får väl läsa den och avgöra vilken kategori ni tillhör!!!

Veckans fräckis:

Det var två möss som var ute och gick. Efter ett tag kom de fram till en bäck som de var tvungna att ta sig över. Eftersom det inte fanns någonting de kunde gå över på så var de tvugna att hoppa. Mitt ute i bäcken fanns det en sten och mössen tänkte då att om man hoppar förs till stenen och sen till andra sidan så klarar vi oss från att bli löta. Sagt och gjort, den första musen tog sats och hoppade och landade på stenen varefter han hoppade vidare till den andra sidan. Nu var det den andre musens tur och han tänkte visa sig på styva linan och hoppa hela vägen över till andra sidan. Sagt och gjort han tog en sats som var bortåt 3 ggr så lång som den första musens sats. Hans sprang utav bara den och hoppade viket resulterade i att han följdaktligen landade på andra sidan stenen men i vattnet, där han skamset simmade mot land och den andra musen.

- Vad kan man dra för slutsats eller lärdom av detta?
- ???
- Jo, ju större sats desto blötare mus!

Det var det! Alltså överdriv inte, det kan gå galet då!

Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för tillfälliga avbrott, men aldrig
för de ordinarie programmen!
 /Otto Preminger


PS Det blev inget slutspel för MODO i år!!! Men kunde de inte vinna igår mot Södertälje så får de skylla sig själva och förresten med det spelet som de presterade igår så har de inget i slutspelet att göra i år. Men nästa år kanske The Heart Of Hockey slår ända fram till final, vi får väl hoppas på det!  Ds



dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela