Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Livet suger just nu!

Publicerad 2010-05-11 16:21:31 i Hälsa och friskvård,

Just nu känns allt så inni h..vete hopplöst! Trodde väl aldrig att jag skulle ha så här ont två och en halv månad efter operation. Men men det är väl bra att hålla i sig och göra sitt (mitt) bästa av situationen. Tycker dock synd om min fru Ingela som måste dras med mig!!!




Trots eländet med ryggen så måste jag få visa lite humor, känns lite bättre då!!!

smärta är en så obekväm känsla att även en liten bit av den kan förstöra
varje njutning!
  /Will Rogers

dan

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2010-05-13 21:37:04

Hej Dan



Mitt namn är Peter, jag är 32 år gammal och bor ca tre mil utanför Borås, jag har haft ryggproblem många många år och nu efter att ha "tröttnat" på skiten sedan den däckade mig i många månader igen så sökte jag till Strängnäs, efter dom fick bilderna så ringde dom upp mig (samma dag tror jag) och jag ska dit den 25 maj och bli opererad den 26 maj,dom hittade en spinal stenos,disk bråck och ngn buktande disk, nu har jag ätit värktabletter regelbundet en längre tid och nu har det lättat lite så jag kan ta mig fram med krycka,men om jag känner mig rätt så är det nog bara en tidsfråga innan man ligger där igen och kvider!

Vad hade du för trubbel i ryggen eftersom du blev "stelopererad",vad innebär steloperation??

mina besvär ter sig mest som att svårt att gå,sitta,

böja mig,åker man lite för fort över ett gupp med bilen så känns det som om att ryggen trycker ut genom baken... osv osv!



jag skulle vara väldigt tacksam om du ville maila tillbaka till mig om du har ork och tid och berätta lite om hur det var där och så!



mvh

Peter

Postat av: Tony

Publicerad 2011-12-04 04:40:35

Hej Dan! Tack för en bra ryggblogg. Jag väntar själv på en steloperation, jag opererades för diskbråck 2006 funkade bra till en början sedan kom problemen lite då & då i form av ryggtrötthet men det kan man ju leva med. Sep/05 blev jag påkörd av en bil

bakifrån när jag stod still för rött ljus och tjejen som körde på mig satt och höll på med mobilen troligtvis sms (för j....gt). Har haft smärta sedan dess. Nu sitter/ligger jag och kollar in andra som har ryggproblem och stelopererat sig. 6 mån rehab får mig att tveka?

sedan är det väl inte helt 100 att det lyckas? men man har ju sån värk, jag är egenföretagare (målare) hur fan skall det här sluta? men jag måste nog operera mig för så här kan man ju inte ha det.

det kändes bra att få ta del av din ryggblogg.

Mvh/Tony

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela