Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Gammal kärlek rostar aldrig, åsså fredag!

Publicerad 2010-05-28 13:10:43 i Humor,

Nu är det ju helg igen, bra va? Men vädret kunde ju va lite bättre kan man tycka! Sverige fick inte någon finalist till Schlagerfinalen på lördag och det tycker jag var helt okey. Inte för att jag tycker att låten eller Anna är dåliga, nej då det, beror helt enkelt på att nu slipper jag bli lurad att sitta och se spektaklet! De sista åren har schlagerfestivalen urartat, både den svenska men framförallt den internationella. I Sverige har det blivit ett mångmiljonjippo som genererat allt färre låtar av klass. Nej lägg ner skiten tycker jag!

Hoppas vi inte alla att vi ska få ett friskt och långt leverne? Tänk att få åldras med sin käresta och få bli bårtåt 80 år och fortfarande vara friska tillsammans. Men en fråga som är både lite känslig och lite genant är den om gamla människor ska eller bör ha sex!? Vad tycker ni om saken? Är det något man inte pratar om eller? För oss 50-plussare så är det väl bara att vänta drygt 30 år för att se hur verkligheten blir. Till dess så kan får ni se en bild som visar att allt går om man bara vill, även sex för äldre, mycket äldre!!! 


För alla gamlingar så hoppas jag att hemtjänsten är så här pass initiativrik i alla kommuner!

Som sagt nu är det fredag och hela helgen ligger framför våra fötter. Trots att ryggen min värker som bara den, så måste jag försöka göra något hyggligt roligt i helgen. Ikväll får det bli det "Så ska det låta" samt filmtajm "Dear John" heter filmen vi ska se, läs här om den! Den ska visst vara riktigt bra har jag hört! Lät det som en rolig fredagskväll? Njaaa men det får väl duga denna fredag! Ha nu en riktigt tung fredagskväll med mycke mat å godis och en hel massa vänlighet!

Då så, nu är det dax att växla över till veckans historia. Denna veckas historia har ungefär samma tema som bilden här ovan, håll till godo!!!

Sex mot ett staket!
Ett äldre par satt och firade sitt guldbröllop på samma restaurang som de åt sin bröllopsmiddag för 50 år sedan.
Mannen lutar sig över bordet och viskar till sin fru:
- Kommer du ihåg när vi hade sex för fösta gången för 50 år sedan? Precis bakom denna restaurang och älskade mot staketet? Frun svarar:
- Det kommer jag mycket väl ihåg! Mannen fortsätter:
- Ok, vad bra! Vad säger du om att köra en omgång nu, för ett långt äktenskaps skull? Frun svarar: Åhh Henry, din fuling, det låter som en bra idé!

En polis sitter vid bordet bredvid det gamla paret och har hört allt de sagt. Han tänker:
- Det här måste jag se, ett äldre par ha sex mot ett staket. Bäst jag håller ett öga på dem så inget händer. Han följer efter dem när de går ut från restaurangen. Paret haltar fram och stöder sig på varandra när de går runt knuten till baksidan. Efter mycket om och men kommer de fram till staketet. Frun lyfter upp sin kjol och tar av sig sina underkläder och lutar sig mot staketet. Mannen närmar sig frun och plötsligt börjar jucka frenetiskt mot varandra, den iakttagande polisen har aldrig sett något liknande. Dom hoppar och studsar som ett par i 18-års åldern skulle göra, och de håller på i över 40 minuter!- Frun skriker ”Åhhh vad skönt” och mannen håller i sig för glatta livet i hennes höfter. Det är den mest atletiska sexakt som polismannen sett, otroligt tänker han för sig själv. Till slut faller både frun och mannen till marken, helt utmattade. Polisen är överväldigad, han har fått en helt annan syn på hur bra sex ser ut!

Efter att ha legat på marken i en halvtimme reser sig paret vacklande upp och börjar klä på sig igen. Polismannen tänker för sig själv: Det där var helt otroligt, han höll på som ett tåg! Jag måste fråga vad hemligheten är! När paret går förbi polismannen säger denne:
- Det där var något jag aldrig sett förut! Ni hade sex i minst 40 minuter! Hur lyckas ni med det? Ni måste ha ett underbart liv tillsammans, vad är hemligheten? Mannen svarar:
- Nej du, det är ingen hemlighet, det är bara det att för 50 år sedan var inte staketet elektriskt!

Min flickvän skrattar alltid under sexakten – oavsett vad hon läser!  /Steve Jobs (Founder, Apple Computers)

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela