Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Lördagsutflykt till Bölesholmarna!

Publicerad 2010-05-23 16:10:13 i Familjeliv,

På lördagen företog vi en liten promenad till och runt Bölesholmarna i Umeå söder om Umeälven, vid Teg. Man kan nästan säga att de ligger mitt i stan, vid den södra älvstranden. Ett perfekt mål för en kort och enkel utflykt, lätt tillgängligt. Det blev en jätteskön promenad med lite fika och skön avkoppling. Jag ångrade dock att jag inte tog stavar eller kryckor med mig då det blev lite väl långt för min onda rygg, men shit happens!!! Så här mysigt hade vi det:


Sköna promenadvägar med vatten på båda sidorna och en grön och lummig skog runtom - det är Bölesholmarna det!


Helt klart ska man ha med sig fika ut i det gröna!


Succé, blåbärsbutterkaka. Muuuums!


Samuel var fiskesugen men hade svårt att bestämma sig för vilket drag som skulle passa.

 
Efter utflykten så var det dax att fixa maten och uppvakta Ida. Det blev kallskuret med grönsaker, frukt och potatissallader.

Så gör det nästa gång ni är i Umeå en fin sommardag och har lite tid över, ta en promenad på Bölesholmarna. Men du, glöm inte fikat!!!

Vänskap utan självintresse är en av de mest sällsynta och vackraste
sakerna i livet!
  /James F. Byrnes

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela