Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nya familjemedlemmar och freeeda!

Publicerad 2010-05-14 12:07:25 i Familjeliv,

Ni minns kanske att den senaste medlemmen som anslutit till vår familj, var en fågelspindel! Men det är ändrat nu! För nu har två nya dykt upp i vårt hus!! Kolla in!!!


Här de senaste hyresgästerna på Solvägen 50, nämligen två Majsormar. En hona och en hanne!!! Lämpligt till första mötet här hemma så fick jag ett "nyp" av tjejen. Hon ville nog visa vart skåpet skulle stå!!


Två vackra Majsormar. Nu har hon släppt sitt tjuvnyp som ni kan se. Läs om Majsorm HÄR eller HÄR!

Blev ni avskräckta för ormar nu när ni såg att en av dem bet mig? Förmodligen så hanterade jag dem lite bryskt när jag skulle fota. Jag har hanterat ormen flera gånger efter bettet och då har det aldrig hänt. Så felet var nog mitt och vem skulle inte klappa till en som far fram bryskt mot en???

Jajamen nu är det fredag och helg! Man har knappt svalt ner grillmaten från"Kristi Himmelsdagen" igår, innan det är dax för att tända grillen igen! Men det gör ju inget för grillmat är gott och några extra lediga dagar gör er som jobbar bara gott. Ett tips! Köp ett kortspel som heter Skip-Boo det är skitkul, jag lovar. Nu till veckans historia.

Veckans historia

Tre män sitter i väntrummet på förlossningen och väntar på att deras respektive barn ska födas. En är från Norrland, en från Stockholm och en kommer från Nigeria. De är naturligtvis väldigt nervösa, som är så vanligt i sådana här situationer. Plötsligt slås dörrarna upp och ut kommer doktorn. - Mina herrar, jag har en god och en dålig nyhet. Den goda nyheten är att era fruar har frambringat tre välmående och friska barn.” Männen i väntrummet skrek och hoppade av lycka. Men vad är den dåliga nyheten, frågar stockholmaren.

- Jo, säger läkaren, barnen föddes samtidigt och vi har olyckligtvis blandat ihop dem. Nu är det så att vi skulle vilja ha er hjälp i identifieringen av barnen. Så att allt får ett lyckligt slut, avslutar läkaren. Norrlänningen springer som en dåre till rummet där de nyfödda barnen ligger. Väl inne i rummet, tar norrlänningen upp en mörkhyad pojke med svart krulligt hår och säger:
- Ingen tvekan om saken, den här lille krabaten är definitivt min.
Läkaren tittar förvånad på Norrlänningen och utbrister:
- Personligen tror jag att detta barn tillhör nigerianen. Norrlänningen skakar på sitt huvud och säger:
- Kanske är det så, men ett av de andra två barnen, är en Stockholmare och jag vill inte ta den risken.



De som alltid låter sina barn göra som de vill har fullständigt missförstått begreppet frihet. Det är direkt fegt att säga till sina barn "gör som du vill"!  /Astrid Lindgren

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela