Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Akut remiss och Poseidon!

Publicerad 2010-11-23 16:59:29 i

Jag har just pratat med överläkaren på Örnsköldsviks sjukhus, Torgil Boström om varför jag inte får genomföra operationen i Strängnäs, vilket skulle ske före jul. Fick veta då att han ville få en uppffatning av mina problem från någon annan än Strängnäs. Det kanske inte hjälper mig med operation utan kan i sämsta fall bara bli sämre. Ja va tusan kan jag veta, inte ett dyft, utan det är bara att acceptera läkarvetenskapen! Men Torgil lovade i varje fall att skriva ut en akutremiss och skicka genast till ortopeden på Umeå universitetssjukhus. Så nu bör jag få kallelse före jul mot tidigare i februari. Skulle det visa sig i Umeå att jag behöver opera ländryggen igen och de kan göra det där uppe så opererar de. Men klarar inte Umeå av det så skickas jag till Strängnäs. Tänk vad ett telefonsamtal kan åstadkomma.

För övrigt så är allt som vanligt, ont så jag vet inte vad jag ska eller kan göra. Men Ingela är hemma idag eftersom hon är förkyld och det underlättar en hel del och det blir ju framförallt roligare i min tillvaro. Vi har nyss suttit och sett en film, SOS Poseidon från 1972. Trots att filmen snart är 30 år gammal, så är den spännande och jag rekomenderar de varmt till de som gillar katastroffilmer!!!


Här ser man en av huvudrollsinnehavarna som hjälper de andra! Känns han igen? Det är en 30 år yngre Gene Hackman, en strålande skådespelare!


Orginalaffischen från 1972.

Behandla alla katastrofer som om de vore trivialiteter, men behandla aldrig trivialiteter som om de vore katastrofer!  /Quentin Crisp

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2010-11-23 22:50:21

Lider med dej och kan tänka mej att tankarna far just nu! Hoppas det ordnar sej. Verkar ju som om de i Strängnäs är väldigt duktiga iaf och de måste väl ha goda erfarenheter av att göra en andra op framifrån? Annars skulle de ju inte fortsätta med det?

Lycka till med allt!

(förslag till inlägg: hur ser man skillnad på entita och talltita?)

Lippe

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-24 20:33:40

Fy vad jag tycker synd om dig :( hoppas att du snart får hjälp!



Skickar en kram!

/Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela