Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Freeeeeda igen!

Publicerad 2010-11-12 18:25:33 i Humor,

Hej på er bloggläsare! Så var det helg igen! Ett andningshål i vardagen, en egen lite ö i den snabbt förbirusande tillvaron! Som jag tidigare sagt så är just det här med att få helg något som jag saknar väldigt mycket, nu under min sjukskrivning! men skit samma det bryr vi oss inte om just nu utan gläds med alla ni/de som går hem från jobbet idag, till helgledighet!

Igår var jag ju på jobbet och visade ormar för en sjätteklass, kul som bara den. Men idag så får jag betala och det rejält. Kunde somna först omkring 02.30 inatt, på grund av den inensiva värken i min rygg. Väl vaken så har dagen gått i plågans tecken, men det har funkat ändå. Det som fått mig att, trots extra mycke ryggont, se på dagen med glädje var att jag skulle följa med Ingela ner på Fjällräven Center och MODOS;s souvenirbutik. Kuuuuung säger jag! Det är alltid lika kul att gå omkring där och kika på alla olika varor med den mycket vackra MODO-loggan på. Jag letade bland annat något passande att köpa till min chef som är LHC-fan (Linköping HC). Han är en trevlig prick den gode Magnus, trots att han håller på helt fel lag. Men som ni vet så urholkar ju vattnet stenen till slut och förr eller senare så blir han ett fan av det rätta laget, han med. Jag har ju en annan arbetskamrat, med samma tilltalsnamn, som tyvärr håller på TIMRÅ, stackars sate. Han har jag försökt påverka i snart 10 år utan att lyckas, så han är nog förtappad den stackars killen. Men något fint från den rätta souvenirbutiken ska de få båda två vad det lider. Det blir kul att få muntra upp de båda stackarna, då deras "egna" lag har så evinnerligt fula loggor och matchdräkter, arma stackare!!!

Nä nu är det fredag och fräckistajm. Innan fräckisen vill jag bara att ni ska tänka på att vara extra "gosiga" med era "keldjur" ikväll. De är de förmodligen värda och har ni tur så kan ni ju faktiskt få lite kel tillbaka, kanske rent av så blir det lite hum hum åxå, alltså lite varma nypoppade popcorn!!! Nu till fräckisen!!!



Pensionärsträff

En gammal man var på pensionärsdans. Hans problem var att han inte haft sex på väldigt länge. Han hade dansat med alla gamla damer men han hade inte fått napp. Frustrerad gick han fram till en dam och sa:
- Skulle du vilja rulla runt i sänghalmen med mig? Du får 200 kronor.
- Okej, svarade damen. Jag är inte den som säger nej till 200 kronor. Med färdtjänst begav de sig hem till mannen. Efter ett kort förspel drog de sig in i sängkammaren. Mannen njöt verkligen av sexet, men förundrades av hur välbehållen damen var trots sin ålder. Efter akten sa han:
- Om jag vetat att du varit oskuld skulle du fått 500 kronor.
- Om jag vetat att du verkligen kunde få stånd hade jag tagit av mej trosorna.

Ha nu en jättehärlig fredagskväll! Är det så att ni har något problem av något slag så tänk då på att det alltid finns något i din omgivning som kan göra dig glad, det gäller bara att vara uppmärksam efter de små guldkornen, för de finns där, tro mig! Ha det!!!

Många människor försummar den lilla lyckan medan de förgäves
väntar på den stora
 / Pearl S. Buck

dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-11-12 22:09:24

Jomen visst är väl Timrå helt okej, för att inte tala om Luleå å Skellefteå!?

Ja ja, MoDo finns självklart med på favoritlistan oxå. Hejar på lagen norr om Dalälven, för int i f* ska vi låta sörlänningarna få vinna i alla fall! Nä, hoppas isen smälter för dom (hehe). De kan hålla sig till hocky bocky eller rullskridskor (oops vad elakt, men jag skojar ju bara lite!)

/mean maran

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela