Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

I väntans tider!

Publicerad 2010-11-13 19:26:46 i Familjeliv,

Som många av er tidigare vet så har jag en "moppe". Jag har en scooter av märket SYM. Jag är otroligt nöjd med den och har kört en hel del sen jag köpte den i slutet av maj 2008. Då jag jobbar kör jag den till och ifrån jobbet och emellanåt tar jag en tur bara för att det är så himla mysigt och skönt Men nu är det så att många ungdomar har dessa "moppar" och tyvärr så händer det ganska många olyckor vilket medfört att försäkringspremien är otroligt hög. Därför har jag köpt mig en motorcykel och inte vilken som helst. Nej nej, det blev en SYM-scooter 125, härligt vaaaa!!! Den ser exakt ut som min "moppe", bara det att den är röd istället för orange. Försäkringspremien är löjligt låg i förhållande till den för "moppen". Motorcykeln helförsäkrar jag för 800 kr per år medan "moppen" kosrar 2500 kr per år halvförsäkrad, vilken skillnad det är! Vad gör jag med moppen då? Jo eftersom flera i familjen gillar att köra den så blir den kvar och kommer att försäkras under sommarmånaderna. Alltså kan jag eller de andra som tillhör familjen fara ut en raggartur under sommaren, great va?!


Just hemkommen efter en åktur med min kära "moppe" i hällande regn!


Så här ser den ut, mitt blivande fortskaffningsmedel, motorykel SYM 125 cc. Jag är så stolt och mallig så det räcker och blir över!!!

Eftersom detär lördagkväll så måste jag få avsluta detta blogginlägg med något roligt. Avgör själva om det är roligt eller ej. Ha en trevlig lördagskväll mina vänner! Ha ha ha ha haaaaaaaa!


Hoppas nu att min fru inte resonerar likadant den dag jag blir lika "skruttig"!!!


Stolthet gör oss konstlade och ödmjukhet äkta!  / Thomas Merton

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela