Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Kvinnors lika villkor är olika!

Publicerad 2010-10-17 19:24:47 i Politik,

Att vi i Sverige ännu inte kommit ikapp när det gäller jamställdheten mellan kvinnor och män, är ju rent av en skamfläck! Det debatteras nära nog dagligen att något måste göras. Ja men gör något då och det nuuuuu!!! Förslagsvis löneökningsstopp för alla män i tre år, medan endast kvinnorna får sina lönelyft. Ja okey då, männen kan ju få motsvarande den ev. inflationen! Nä nu måste något göra för annars blir inte Sverige ett trovärdigt land i den internationella debatten, så det så!!!


Det är nog inte så lätt att vara kvinna ur jämställdhetsavseende. Jag menar då lägre lön, färre chanser till chefsjobb, mer hemmajobb, menseländet, jobbig övergångsålder samt bära på ungar i nio månader, puuuuuhh!!! Det enda mer ansträngande vi tvingas göra är väl då kanske rakningen varannan dag, vilket slit va???


Just nu önskar jag villigt en ny operation!!!

Folk kallar mig för feminist bara för att jag ger uttryck för känslor som skiljer mig från en dörrmatta eller ett fnask! / Rebecca West

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela