Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Saknar jobbet!

Publicerad 2010-10-20 15:44:39 i

Oj vad jag saknar mitt jobb på Ängetskolan! Att få jobba med eleverna och med mina arbetskamrater är helt crazy underbart. Nu när man ligger här hemma med extremt värkande rygg och inte kan mycket annat än att äta värktablett, se film och tycka synd om sig själv, ja då längtar jag ännu mer efter jobbet! Kommer på mig själv att jag ganska regelbundet sitter vid datorn och tittar på gamla bilder från skoldagar som gått. I och för sig så gör det ju inte saken bättre, snarare tvärt om, längtan blir liksom större då! Här följer några bilder jag tagit under åren som gått.


Min klass 6/7B som bestod av både sexor och sjundeklassare. Här har vi en NO-timme då eleverna får titta på en Kungsboaorm som äter en mus (död mus alltså)!


En åttondeklass som jag guidade in i de vattenlevande insekternas förtrollande värld! Intresset var stort och inte någon av eleverna visste innan hur oändligt många insektsarter vi har i våra insjöar!


På utflykt efter Gula leden med sjuor och åttor. Vid Åsberget, här i Örnsköldsvik, så har vi en fantastiskt fin led där man bland annat kan se många tydliga spår efter inlandsisens framfart.

Kunskap är inte mer bestående än fisk!  /Alfred North Whitehead

PS Om det blir en ny operation så kommer jag att bli mycket bättre i ryggen, säger min läkare i Strängnäs. Men förvisso så sa han ju det innan den första operationen med! Jag säger som Dileva sjunger, vem ska man tro på tro på ...! DS

dan 

Kommentarer

Postat av: Ida D

Publicerad 2010-10-21 20:13:35

hahah, herregud! Känns soma att det var hundra år sen, samtidigt som om det var igår.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela