Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Svamp, val och söndag!

Publicerad 2010-09-19 16:11:26 i Familjeliv,

Idag så är det dax för val till Sveriges riksdag! Jag hoppas verkligen att vi får ett regimskifte, för allas väl och ve. Ja ja, kanske inte alla gillar ett byte och då tänker jag närmast på landets rika personer med avseende på höjning av skatten. Men de kan gott betala lite extra för att vi alla ska få en sjukvård, omsorg och skola, värd namnet. De lär nog inte bli barskarapade utan kan fortsättningsvis vältra sig i sitt överflöd. Jag tycker till och med att man kan höja skatten för alla, det är ju faktiskt så att det kostar att ha en väl fungerande och rättvis välfärd!!! För inte vill vi väl ha ett system som de har i USA, eller vill vi?

Idag på förmiddagen var jag, min fru Ingela samt vår hund Gibson, ut en sväng i skogen. Målet var att plocka lite svamp, främst trattkantareller. Det är så fantastiskt underbart de dagar ryggen är så pass att jag klarar av att gå en liten sväng i skogen. Det underlättar mycket att trattkantarellerna är så lättplockade. De växer alltid i grupper och har man riktigt tur så kan man fylla hela korgen genom att renplocka på ett och samma ställe. Då är bara för mig att slå sig ner, göra det bekvämt för mig och börja plocka, det är KANON!! Kolla nu in vår trevliga lilla skogsutflykt!!!


Underbart väder och en skog som kryllar av trattkantareller kan man önska sig något bättre!? Jo förresten, att de rödgröna får egen majoritet i riksdagen!!!


Stora och fina som dessutom är väldigt lättplockade!


Dagens skörd av ett av skogens guld. Arbetsinsats i tid ca 60 minuter. Vi tog med en Fårticka också, att avnjuta till söndagsmiddagen!! När trattkantarellerna är färdigrensade så väntar Ingelas egenhändigt gjorda frukt- och svamptork. Vill ni veta mer om den torken så kolla in blogginlägget från den 28 augusti.


Jan Björklunds skolpolitik vill jag absolut inte ha! Det funkar nog inom det militära men i skolan ska var och en utifrån sina egna förutsättningar få växa och blomma! Blir det Alliansen som styr, så är jag rädd att det blir som bilden visar - alldeles för långa steg på stegen. Resultat, många elever kommer att känna sig värdelösa och så får det absolut inte bli!!!


Vi får verkligen hoppas att Sverigedemokraterna INTE lyckas ta sig in i Riksdagen! 

En demokrati är en stat där fritt meningsutbyte
inte leder till begravningar!
  /Winston Churchill

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela