Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Bildgåta och fredag!

Publicerad 2011-04-08 15:03:28 i Bildgåtan,

Åsså vare fredag igen! Veckorna går snabbt nu och snart är våren här på riktigt. Tyvärr är det många därute i Sveriges avlånga land som får det besvärligt under våren med allergier av olika slag. Till er skänker jag en tanke då jag genom bekanta vet hur besvärligt man kan ha.

Men som sagt nu är det fredag och bara därför och för att jag har fått påstötningar, så kommer här en bildgåta. Denna bildgåta är nog inte så lätt så kom igen och gissa. Om inget rätt svar kommer in så ska jag ge er ledtrådar vart eftersom. Här har ni bilden!!!


Detta fäste sitter på något större föremål. Vad kan bilden föreställa?

Denna fredag blir lite speciell för oss från Örnskoldsvik samt för alla ni uti landet som håller på MODO. Det är nämligen den direkt avgörande matchen mot Södertälje, vilken avgör vilket lag som får fortsätta i elitserien. Jag säger bara huuuuva vad spännande och jag har redan ont i magen. För övrigt så går matchen på kanal 10 ikväll med start klockan 18.30.

Ha det nu trevligt i kväll med lite gott käk och en god efterrätt. Tittar ni på tv så kolla in MODO:s avgörande match eller så tittar ni på något annat. För min del så vet jag nog inte om jag törs se matchen. Det är nämligen så att jag är alldeles för nervös när MODO spelar, så jag går nog ta mig sjutton ner och sätter mig i källaren ikväll, så det så!!! Nu till fredagens historia:

En färgad man gick in..

En färgad man går in på en bar.
En vit man säger:
- Färgade är inte tillåtna här.
Den färgade manen säger:
- När jag föds är jag svart; när jag
fryser är jag svart; när jag är sjuk
är jag svart och när jag är död är
jag svart! Men när du föds är du rosa;
när du fryser är du blå; när du är sjuk
är du grön och när du är död e du lila!
och du har nerver att kalla mig färgad!?

Att älska en människa innebär att man går med på att åldras
tillsammans med henne!
/Albert Camus

Ha det!!!

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-08 18:16:01

Kikarsikte? Om det är fel har jag redan en gissning till klar! :)

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-08 18:40:43

Ändrar mej, det är en cykelpump!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-08 19:18:24

Vad händer hos dig idag?:) kram!

Postat av: lovisa

Publicerad 2011-04-08 19:25:12

allt bra?:D

Postat av: Värsta svågern

Publicerad 2011-04-08 22:55:31

Min eminenta hustru har,(med lite bistånd av undertecknad), kommit fram till att det måste vara en passare.

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-09 22:57:19

Ledtråd?

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-10 19:15:41

Stativ, skulle kunna vara till en stjärnkikare kanske!

Nu blev det rätt!! Eller?

Postat av: Värsta svågern

Publicerad 2011-04-10 19:49:20

Stativ till kamera! Eller?

Postat av: Dan jonsson

Publicerad 2011-04-11 14:52:05

Ha ha haaaa! Ni har fel allihopa eller ni tre som gissar!!! men det kan jag ju avslöja, nämligen att "Lippe" har varit närmast svaret, men med vilken gissning får ni fundera på själva!!! I morgon får ni ny ledtråd, ho ho på er tills dess!!

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-04-11 22:28:53

Ha ha haaaaa på dej själv du!! Ska vi behöva vänta tills i morgon?! Men jag tycker att det svarta "röret" skulle kunna vara en pipa på ett luftgevär men vad i helsefyr har du skruvat på? Ser ju ut som ett sådant där "tryck-i-ryck-bort-fäste"?

Hmmmmm....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela