Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Fredag, samt svaret på bildgåtan!

Publicerad 2011-04-15 16:14:16 i Bildgåtan,

Nu är det så dax att avslöja svaret på bildgåtan. Ärligt talat så har ingen svarat exakt rätt, utan svävat lite runt det rätta. Så vem ska vi kora som denna bildgåtas segrare? Vem var först med någorlunda rätt svar? Vem var först med godtagbart svar, "Lippe", "Anonym" eller "Ida" (Minos dvs min dotter)? Vad tycker ni? För min del tycker jag att "Anonym" var först med det närmaste svaret. Här är iaf bilden, så ni kan se själva!


Just det, så här är det! Fästet för spännarmen på ett luftgevär är svaret.

Nu är det fredag och det är ju KANON, inte för att det blir så olikt andra dagar för oss sjukskrivna och med ryggvärk som håller på att ta musten ur en. Men det är klart, Ingela är ju ledig hela helgen och det blir ju liksom roligare då. Jag får lite behövlig hjälp och det finns någon här hemma jag kan göra några spratt med. Håller det vackra vädret i sig så blir det säkert skogspromenader och det är ju himla mysigt!!

Som sagt det är fredag och Färjestad vann SM-bucklan i hockey igår kväll. Jag har dessutom glömt att blogga om MODO:s spännande säsongsavslutning. De vann ju avgörande match mot Södertälje med 2 - 0 och i och med det får fortsätta nästa säsong i elitserien, Yeeeeeeeeeeeessssss, va KUUUUUNG!



Nu till veckans historia.

Norrmän på bio!

- Vet du varför norrmännen alltid sitter på första raden i biosalongen???
- Nej???
- För dom vill se filmen först!!!

Framgångens hemlighet är att aldrig släppa målet ur sikte!  / Benjamin Disraeli

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela