Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vara på hugget!

Publicerad 2011-08-05 13:26:24 i Djur och natur,

Igår var jag ut en liten sväng till ett av mina huggormsställen. Efter uthuggning av området förra året, var jag intresserad av att se om några ormar var kvar och ifall de hade fått några ungar i år. Jag befarade det värsta men min pessimism kom på skam. Där fanns både vuxna, halvvuxna,fjolårsungar samt ungar från årets kullar! Jag tycker att det känns skönt att ett djur kan anpassa sig så bra trots människans ingrepp i naturen. Ingreppet var förmodligen nödvändigt så det säger jag inget om utan är bara glad att "mina" ormar anpassade sig och blev kvar!!!


Jag hittade sex stycken årsungar och visar er tre av dem. Lägg märke till tallkotten och tallbarren så ser ni hur stor (liten) ungen är!


Här har vi ännu en årsunge, förmodligen född nu i månadsskiftet juli/augusti.


Slutligen ytterligare en årsunge och som sagt, jämför ormen med barren runt om så förstår ni hur små de är. Ingen kan väl påstå att de är otäcka??? Jag tycker att de är jättesöta, vilket är typiskt för många djurungar!

Man behöver inte vara rädd för någonting i livet. Man måste
bara förstå det!
  / Marie Curie

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-08-05 14:01:05

Tycker också om våra ormar men det är en som har sitt favoritställe att sola där jag går på min träning och jag får allt som oftast göra stora hopp över den!

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-08-05 18:41:05

Uppdraget accepterat!! Är ormar stationära eller måste jag rusa runt och leta?

Postat av: Dennis Hägg

Publicerad 2011-08-08 21:57:59

Fantastiskt vackra djur och bilder! Inte alltför lätt att få bra foton när de är så små.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela