Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Här bor herr eller fru mink å fredag!

Publicerad 2011-12-16 16:25:49 i Allmänt,


Här i den lilla brunnen bor det en mink. Den tar sig ut och in genom röret som ni se, det mynnar ut ca tiometer från brunnen. I botten ser man åxå maginnehållet från något byte som minken tagit!!!


OOoooppss! Dagens lilla rolighet eller vad man nu säger!!!

Det är fredag och snart bara en vecka kvar till Julafton. Vad har ni önskat er i julklapp? Egentligen så vill jag ha så lite klappar som möjligt. Dessutom bör de inte vara dyra utan de som ger bort dem/den ska inte behöva uppleva att vara utan pengar efter nyår, januari kan bli väääldiiigt lång och dryg!!!

Undra var Nordeachefen eller VD:n för Carema Care får i julklapp? Förmodligen någon form av bonus a'la 50 miljoner eller åtminstone en billig liten klapp i form av en bil i miljonklassen. Dramatisk kontrast till de 2000 Nordea-anställda som sägs upp i dagarna eller de gamla som vårdas av Carema Care och som ligger och dör i sitt eget piss och skit, eller framför TV:n. Jag känner mig så olustig när jag tänker på detta så jag vill bara kräkas, och helst vill jag då kräkas på ...., ja ni förstår nog vilka jag menar! Trevlig fredag på er!!!

Bitterhet är som cancer. Den äter av sin värd. Men ilska är som eld.
Det bränner allt rent!
  / Maya Angelou

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-12-17 00:30:09

Men menar du att minken bor där??? Vilket taskigt val han gjort, eller hon! Fast i en minks ögon kanske det är värsta lyxlyan?

Hellre arg än bitter!!

Ha en trevlig helg!

Postat av: Jag själv!

Publicerad 2011-12-17 12:43:07

Nja bor å bor, det vet jag nog inte, men den uppehåller sig här väldigt ofta. Herr eller fru mink bor nog i ngn mysigare håla med varmt torrt hö och ett litet barskåp å Tv samt en laptop, tror du inte det Lippe?? /dan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela