Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Förtroende!

Publicerad 2011-02-09 16:01:20 i Våra Husdjur,

Vi har lärt vår hund Gibson att i alla lägen ta ögonkontakt med oss. Det gäller vid matdax då han tittar en i ögonen innan vi säger varsågod. Det gäller även när vi går ut genom dörren, hoppar ur bilen eller går över gatan. Det här är kanon och hunden lär sig snabbt att det är husse och matte, eller ngn annan människa, som håller i taktpinnen och således bestämmer. Kolla in bilden som visar Gibson tittandes på Ingela. Ja visst är det gulligt och förtroendefullt!?


Matte får jag komma nu? Jag tittar dig ju i ögonen nu? Bilden tagen hösten 2009 vid Hornborgarsjön.

Jag har sett en blick i hundars ögon, en snabbt försvinnande blick av förvånat förakt
och jag är övertygad om att hundar tycker vi är galna!
John Steinbeck

dan


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela