Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vänner på Facebook, javisst!

Publicerad 2011-02-18 17:29:12 i Humor,

Hur uppdaterad ska man vara på internets bloggar, twitter eller facebook? Man hinner ju inte läsa allt och det vore nog inte så roligt heller. En annan fråga som man ställer sig som lärare är, hur mycket kontakt ska man ha med sina elever på fritiden? Flera lärare som jag känner får frågan om att bli vänner med sina elever på Facebook. En del väljer att gå med på det, andra avstår. Men är det så klokt att vara Facebookvän med sina elever? För min del så har jag en hel del vänner på facebook som är mina före detta elever. Det tycker jag är ok eftersom jag då inte har lärare - elevförhållandet med dessa. Hur tänker ni?


Det kan ju faktiskt vara så här!!!

Nej men nu är det ju fredag och helgen ligger för våra fötter. Tyvärr så dras vi här hemma med någon form av magsjuka. Det är bara sådan tur att vi har två toaletter i vårt hus. Men trots det så ska vi göra allt vi kan för att göra kvällen lite mysig och inte bara sitta på "muggen"! Med tanke på vårt tillstånd så blir kvällen vigd framför TV:n. Vad välja? Kanske "På spåret", kanske "Let's dance", kanske "Ett fall för Frost", ja den som lever får se, ha ha (får se)!!! Nej men nu till en liten fredagshistoria!

Kalles toaroblem

Kalle är 35 år och har ett problem. Därför gick han till doktorn. Väl där frågade doktorn vad han hade för problem.

- Jo, jag kissar klockan sju.
Doktorn:
- Det låter normalt.
- ...och så bajsar jag klockan halv åtta.
Doktorn:
- Det låter normalt det med, vad är problemet?
- Jo, jag vaknar klockan åtta.

Det är mänskligt att fela men för att riktigt trassla in sig behöver man en dator!
  / Dan Rather

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-02-18 23:08:46

Tycker som du i FB frågan. Min sons mentor har valt annorlunda, en vän till mej som är lärare resonerar som du att om eleven fortfarande efter examen är intresserad kan hon lägga till dem. Tror att det kan vara bra att skilja på arbete och privatliv!

Kram på fredagen och hoppas att DU inte sover för hårt i natt ;)

Postat av: marina

Publicerad 2011-02-23 14:50:50

Håller absolut med - jag vill inte ha mina elever som vänner på facebook! det finns saker som varken de eller jag varken vill eller behöver veta!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela