Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Komik och kärlek tillsammans!

Publicerad 2011-01-17 21:29:10 i Film och litteratur,

En film ni bara måste se är "Love Actually"! Det är en härlig "må bra film" och kan ses om gång på gång och man blir lika gla every time! Så känner ni er lite låg efter en besvärlig arbetsdag, snöskottning och kall mat, så är det här filmen ni ska se, jag lovar!!!


DVD-omslaget ser ut så här.

Filmen utspelar sig i London under en vinter, i modern tid. Man får följa en rad olika människor och ser sambanden mellan deras olika livssituationer. Temat är kärlek, med dess för- och nackdelar; Storbritaniens premiärminister förälskar sig i sin te-servitris, en författare i sin städhjälp, en chef snärjs nästan av en kvinnlig arbetskollega innan han inser att han älskar sin hustru. En tioårig pojke försöker samtidigt hantera sorgen efter sin döda mor och sin förälskelse i en jämngammal flicka, en man är förälskad i sin bästa väns hustru m.m.

Bara rollistan antyder ju att man måste se filmen! Vad sägs om Hugh Grant, Emma Thompson, Colin Firth, Alan Rickman, Liam Neeson, Billy Bob Thornton för att nämna några av alla de meriterade "skådisarna". Som sagt, se filmen och skratten kommer och kanske även kärleken!!!

Gosa inte med gulliga saker, och gulla inte med söta saker!  /George Carlin

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-01-18 00:32:21

Den är så där mys-bra, en film jag önskar att jag inte sett så att jag kunde se den för första gången igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela