Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Om drygt en månad så ..!

Publicerad 2011-01-31 17:04:17 i Djur och natur,

Om drygt en månad så börjar de första huggormarna dyka upp i våra södersluttningar. Det är inte alls ovanligt att stöta på huggorm i början av mars. Men visst, det beror ju helt och hållet på vilken vår vi får, men normalt så är det inget ovanligt. Fram till dess att jag får titta på mina "gossedjur" igen så får det duga med bilderna på min hårddisc!!!


Ingen ovanlig syn i våra skogar i början av mars. Tagen på Åsberget i mars 2006.


Fotad på Mycklingsberget i Själevad våren 2008.


Åsberget maj 2010.

Det är omöjligt att utplåna människors längtan med
varken lag eller yxa!
  / Walter J. Lippmann

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-01-31 23:31:22

Snygga bilder! Jag känner bara en människa som blivit biten av en huggorm och han landade på den när han hoppade fallskärm!

Jag hoppar inte fallskärm så därför är jag inte rädd för huggormar! Logiskt?

Postat av: marina

Publicerad 2011-02-01 03:45:04

Vilka underbara bilder!!! Överhuvudtaget en fantastisk naturblogg!!! (tack, Lippe, din förtjänst att jag hittade hit - börjar förstå hur det fungerar i bloggvärlden nu...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela