Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Rygghelvetet!

Publicerad 2011-07-13 18:22:30 i

Idag så blev det en grovt tilltagen rubrik! Men nu är det så att jag känner det så, helt enkelt! Men nu till mina senaste ryggstrapatser!

Förra tisdagen så åkte jag till Sollefteå för att smärtläkaren skulle lägga en fassettledsblockad på mig. Att lägga blockader i mitt fall är för att utröna vart i ryggen jag har mest ont för att sen kunna behandla genom att "bränna" nerver. Så förra tisdagen så fick jag alltså en blockad i ländryggen vid diskarna L5, L4, och L3 och på vänster sida, bakifrån sett. Det absolut nedersta kotan som kommer efter L5 är S1, så då vet ni vart vi befinner oss. En blockad innebär att man med hjälp av en lång nål sprutar i bedövningsvätska till avsett område, i detta fall vid fassettlederna mellan nämnda tre kotor. Om det är så att smärtan upphör under ett par timmar så vet man att det är just där jag har mitt problem.


Här har jag märkt ut kotorna S1, L5 och L4 och således bör då L3 vara den ovanför, ja just det L4!!!

Nu var det ju så att jag märkte ingen större skillnad före eller efter blockaden. Så igår var det då dax för mitt andra besök. Jag kom dit klockan 15.00 och la mig på britsen i röntgenrummet och gjorde mig beredd på en massa smärtsamma nålstick. Efter genomlysning av min rygg samt efter en massa knackande böjande och vridande så konstaterad smärtläkaren och hans medhjälpare (en underläkare som höll på att vidareutbilda sig) att det inte fanns något att göra åt min rygg, framförallt då den förra blockaden inte gett nåt resultat. Så nu skriver han ner allt som gjorts i min journal och skickar till överläkaren på ortopeden här på Örnsköldsviks lasarett. Så nu är det bara att vänta och vänta och vänta tills jag hör något från honom, ortopeden alltså. Kanske han tillstyrker pengar till en andra operation i Strängnäs? Vill jag i så fall det? Kanske jag får ha det så här under lång tid framöver? Det är bara att vänta och se - för vänta börjar jag bli rätt bra på!!!


Dax igen att träffa Dr Mauritz Johansson!!!



Suddig bild men bra ändå!!! Slutsats - jag känner mig som skiiit!!!

Ovisshet är värre än besvikelse! /Robert Burns

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-07-15 00:25:38

Tråkigt att vänta!! Men nu har du ju kommit ett steg till på vägen. Om du bestämmer dej för att operera och får möjlighet att välja eller iaf påverka, skulle du då vilja bli opererad någon annan stans än Strängnäs?

Förstår att du har det tufft och att en del dagar är tuffare än andra...

Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela