Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Lördagsfiske!

Publicerad 2011-06-18 19:33:03 i Familjeliv,


Att känna sig laddad inför en fiske-eftermiddag!!!


Trots många gäddor som gav oss gråa hårstrån med sina hugg utan att fastna, så fick jag till slut en liten gädda. Så lyckan var total, trots att den var mindre än mågen Samuels 5-kilos gädda som han fick för en vecka sen!!! Men hur klarade ryggen en eftermiddag med fiske? Jodå ganska bra, för på något konstigt sätt känns ryggvärken lite mindre när jag gör roliga saker. Samtidigt så vet jag av bister erfarenhet att efter sol kommer regn, så i morgon kommer det att vara pest och pina, men det tar jag!!!

Många försummar den lilla lyckan, medan de förgäves väntar på den stora!  / Pearl S. Buck

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-06-18 20:49:38

Fina fisken!!

Man tar smärtan både under tiden och efter för annars har "Det jävliga" segrat!! Man får inte bli rädd och ge sig, bra kämpat!!! En förebild för halta och lytta, du visar att även om det oftast inte fungerar så kan det iaf gå någon gång ibland!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela