Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Varmt, studenten och förrådsstädning åsså fredag såklart

Publicerad 2011-06-10 20:01:47 i Familjeliv,


Idag har det varit rena tropikerna här i Örnsköldsvik (Kroksta). Jag har gått mellan skugga och vattenkranen mest hela dagen. Tog lättviktarn en sväng men det fläktade bara varm så det var inte så svalkande som jag trodde.
 

Men jag for en sväng i till city och kollade in studentfirandet. Full rulle på alla lastbilar och traktorer som fraktade runt smått berusade studenter. Vilket skrän och ovänsende det var, men framförallt så var det glädje!!! Minns själv hur glatt och mysigt det var, omän inte samma gigantiska firande då som nu. Men jag minns åxå famtiden som hägrade där borta runt hörnet!


Trots värmen, studentfirande hos grannen och trots att det är fredag så städade vi förrådet. Det gick kanonbra omän det var Ingela som gjorde grovjobbet, jag kunde trots allt göra litegranna! Spelar ju ingen roll om jag sitter, ligger eller donar lite granna, jag har ju lika ont vad jag än gör. Fint vart det i alla fall!!!

Som sagt nu är'e fredag och det firas runt om i landet. Nu är det bara så att värmen (27 grader varmt i skuggan klockan 20.00) gör att dagens blogg slutar nu! Någon rolig historia blir det alltså inte utan ännu en av de lite fräcka bilder jag visar. Håll i er grabbar det kan vara någon av er nästa gång, kolla in!!!



Ungdomen skulle vara ett idealiskt tillstånd om det kom senare i livet!  / Lord Asquith

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela