Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

I väntans tider II

Publicerad 2011-03-14 17:28:01 i Familjeliv,


Som jag redan bloggat om i november 2010, så har jag ju numera en MC. Det är bara det att vägarna här uppe i norr inte är bara än, det vill säga fria från snö och is. Så därför så väntar jag på en efterlängtad jungfrutur för mig på min ZYM 125!!!


Är den då snygg min ZYM? Njaääa, inte lika snygg som en glidarhoj kanske, men den duger gott åt en gubbe som jag. Med denna modell så slipper jag i alla fall ifrån hånet om att jag nu har min åldernåja. Den hade jag redan som 35-åring, halvsjuttio som jag på den tiden uttryckte det. Idag så låter det ungt som bara den i jämförelse med dagens halvhundraåtta-åring, fy klååån!!!

 I besvikelsen ser man bäst vad man väntade sig!  / Frithiof Brandt

dan

Kommentarer

Postat av: Minos

Publicerad 2011-03-15 23:14:48

Ska man börja tänka så så är jag ju ta mej klån halv 50!! Äh, man är inte äldre än man gör sej! Men det vet väl du din barnsliga rackare ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela