Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ormbo a´la Medusa!

Publicerad 2011-03-28 18:41:04 i Våra Husdjur,

Efter en helg då både Kristoffer, Ida och Samuel varit hemma och vi har haft det kanonkul, blir det så tomt och tyst här hemma. Det blir precis som min svärfar brukade säga, "nu när ni far så stannar klockan!". Exakt så känns det faktiskt. 

Så nu sitter jag här ensam medan frugan är på jobbet och jag kan i stort sett inte göra mer! Jo, jag har faktiskt fixat lite med mina majsormsungar. När jag tog ut dem alla ur terrariet så kom jag att tänka på Medusa, hon med ormar i håret. Det är kanske något för mig som redan har ganska långt gången håravtrappning. Alltså ha ormarna i håret, kanske ingen bra idé? Men det var ju en tanke i alla fall! Kolla in de fem här nedan. 
 

Se så små söta majsormsungar. De är dessutom till salu, så det är bara att höra av sig!!!


Här är hon den mytomspunna Medusan från den Grekiska mytoligin. Läs om Medusa HÄR!

Fantasi är konsten att se det som ännu inte finns!  / Piet Hein

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-03-28 23:38:11

Dom är verkligen vackra!

Postat av: Ida

Publicerad 2011-03-29 19:50:03

Våran är den finaste av alla syskonen! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela