Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Hoppe hoppe hare ... och fredag

Publicerad 2011-05-06 17:45:42 i Funderationer!,

Var ute och Gibson rastade Gibson då jag stötte ihop med en liten ensam hare eller kanin. Den satt där så ensam lutandes mot en vägkäpp. Jag frågade den varför den satt där alldeles ensam vid vägkanten? Han (det var en kille fick jag veta) sa att han hade trillat ur en barnvagn och nu kunde de som han tillhörde, inte hitta honom. Jag sa till honom att inte vara orolig, "för de som äger en sådan fin kanin som du, kommer att söka tills de finner dig !" Två dagar senare hörde jag hur några personer, längre upp på gatan, prata om hur lycklig deras lilla dotter var som hade återfunnit sin lilla kanin (hare)!

Var inte det en fin liten avslutning på en kall och kylig vecka så säg?! Vad kan denna lilla historia lära oss? Jo, att man finner kärleken bara man söker tillräckligt mycket! Sött va?!


Där på vägkanten satt den lilla kaninen (eller haren) och såg så övergiven ut!!!

Den härliga helgen är här! Hoppas nu att det är sol i morgon, för då ska jag hjälpa Ingela att rensa i vår lilla "kryddgård". För övrigt så ser det fortfarande eländigt ut på framsidan där grävaren jobbat med den trasiga vattenledningen. I källaren är det åxå lita av kaos eftersom vi bara har en slang liggande på golvet som förser oss med vatten i huset. Dessutom så har "vattengubben" inte gjutit igen hålet i förrådet än. Men mer om kaoset en annan gång.

Nä, nu ska vi och ni ha en lugn och trevlig helg, fylld med god mat och vänliga ord samt en och annan saltlakrits! Nu till veckans roliga historia som blev två korta denna gång

Polisarbete:

Polisen stoppar en bilist.
"Vi skulle vilja gå igenom er bil."
"Javisst, men är det inte lättare att gå runt den?"

Förfalskning?:

- Mamma, mamma, jag har hittat en falsk hundralapp!
- Hur vet du det?
- Det är tre nollor efter ettan.


Det enda vi aldrig får nog av är kärleken. Och det enda vi
aldrig ger tillräckligt av är kärlek!
  / Henry Miller

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-05-06 18:15:48

Trevlig helg och jag tror det är en kanin ;)

Postat av: Jag själv!

Publicerad 2011-05-06 22:11:46

Ja du Lippe, jag vet faktiskt att det är en kanin. Men jag måste ändå få med att det kanske kanske är en hare med tanke på rubriken, förstår du?



Trevlig helg på dig själv du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela