Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jul i vårt hus!

Publicerad 2011-05-15 15:55:09 i Familjeliv,

Förra året, strax innan jag skulle göra min ryggoperation, fick jag en jättevacker blommande julkaktus av min svägerska Maude. Tyvärr så föll blommorna av en efter en ganska snart efter att jag fått den. Efter det så har den sett rätt trött ut och vi var nog nära på att kasta den. Men nu mitt i försommarsolens sken, så blommar den igen, men denna gång så sitter blommorna kvar. Så nu får jag njuta av de vackra blommorna två gången så tack så mycket Maude, julkaktusen värmer mitt hjärta mitt i allt trubbel med min ryggsmärta! 



Vad vackert vit den blommar min Julkaktus!


Vackra blommor, inte sant?

Där det är verklig vänskap, behövs inga ceremonier!  / William Shakespeare

dan

Kommentarer

Postat av: Maude

Publicerad 2011-05-22 00:53:43

Roligt att du fått den att blomma på nytt! Hoppas den får glädja dig en tid framöver.

Ha de gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela