Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Ut i sol in i regn och blåst!

Publicerad 2011-05-30 17:29:35 i Familjeliv,


Hela förmiddagen så har solen lyst och det har varit en sån där underbar försommardag som det kan vara så här års. Vid lunchtid gick jag ut med Gibson på en sedvanlig rundtur. Men vad händer då? Jo, efter cirka halva promenaden, då jag var som längst hemifrån, kom det ett förbaskat otrevligt och ....


... fullständigt vansinnigt regnväder. Det regnade och blåste så även Gibson fick bråttomt hem. Helt genomsur och kall efter att det blåst och regnat som en höststorm, kom jag till slut hem. Det ironiska i det hela var att efter ca 45 minuter så var allt oväder som bortblååååst, och en klar och fin himmel uppenbarade sig utanför fönstret. Sen har hela eftermiddagen har varit strålande! Men jag tänker banne mig inte ut och gå bara för det inte. Nej nej, för ger jag mig ut så kommer säkert ovädret tillbaka, jag är 100 på det!!!

Tur eller otur drabbar vanligen den som har mer av det ena! / Francois de la Rochefoucauld

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-05-30 23:54:09

Stackars er!! När jag läste rubriken trodde jag att du hängt tvätt! :)

Postat av: Jag själv!

Publicerad 2011-05-31 12:15:23

Ha ha!!! Du e rolig du Lippe!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela