Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Framtidens åldringsvård?

Publicerad 2011-11-03 10:55:10 i Humor,


Privatiseringen av snart allt offentligt har visat sig frambringa undermålighet både inom skolan och omsorgen! Jovisst förekommer det undermålig hantering i den kommunala verksamheten åxå, men jag har fått för mig att det förekommer oftare inom den privata sfären där vinstintresset styr verksamheten. Men vi struntar i det nu och siar om framtiden! Kolla in bilden ovan. Så här tror jag att åldringsvården kommer att se ut ifall Jan Björklund får bestämma, detta med tanke på hans militära uppstyrning av den svenska skolan!!!

Då jag var ung fick jag höra: Vänta bara tills du blir femti, så ska du få se. Nu är jag femti och jag har inte sett någonting! / Eric Satie

dan 

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-11-03 12:12:16

Jag är livrädd!! I första hand för mina föräldrars skull och i andra hand för min egen skull!! Och barnen??

Hur kan det överhuvudtaget vara tillåtet att verksamheter med statligt stöd är tillåtna att plocka vinst och flytta de pengarna utomlands?? Mina skattepengar gynnar ett investbolag någonstans. Har folk fattat det tror du? Valfrihet och företagsamhet driver landet framåt, säger de med tron om att det är bra för landet.

Suckar...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela