Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Heja Juholt!

Publicerad 2011-10-14 21:28:01 i Politik,

Att Håkan Juholt sitter kvar i orubbat bo tycker jag var det bästa tänkbara! Herr Juholt har pekat ut en färdriktning som går åt vänster mot solidaritet och medmänsklighet vilket jag tycker är underbart och ett måste i motsats till högersvängen som prisar kapitalismen och egennyttan!

Visst är det fel att kunna ta ut fullt bidrag till bostaden då två heltidsarbetande delat på den, solklart! Men oklara bidragsregler och ett sällan skådat mediedrev har skapat en orkan i ett snapsglas. Jag är övertygad om att en granskning av samtliga riksdagsledamöters ekonomiska förehavanden skulle skapa en uppsjö av lika stora rubriker, oavsett partipolitisk färg.

Men ärligt talat, vad är Juholts klantiga felsteg mot Alliansens stora skattesänkningar som på ett tragiskt sätt gått ut över sjukvård, skola och omsorg? Jag säger inte att Juholts klavertramp är något man ska sopa under mattan nej, men det får väl vara lite proportioner på det hela!!!



Jag föredrar att misslyckas med ära än att vinna på fusk!  / Sofokles

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2011-10-14 23:36:22

JAPP!! Nu vill vi se lite fokusering på POLITIKEN!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela