Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Svarttjärn en oas för naturälskare!

Publicerad 2011-10-28 20:50:48 i Djur och natur,


När jag känner mig lite off så åker jag gärna upp till Svarttjärn i Själevad! Här är det vackert och utan att behöva gå så långt så finner man orörd och skyddad natur. Här kan man verkligen ladda batterierna och jag ser på antalet vandrare jag möter, att jag är inte ensam om att ladda! Det enda tråkiga är att en del som fiskar/fikar här uppe har inte vett att ta reda på sitt skräp i form av godispapper, tomma ölburkar och förbrukade fiskelinor etc, utan slänger det oblygt runt om kring sig. Har man kämpat uppför den branta vägen hit upp, med ryggsäcken full, så behöver man inte slänga de tomma burkarna i vattnet eller i skogen. Jag tycker att det är bedrövlig och rätt korkat då tomma ölburkar nästan inte väger något och skulle vara betydligt lättare att bära utför än de fyllda uppför! Så jag vill uppmana de få korkade besökarna som slänger en massa "skit" runtomkring Svarttjär att: SLUTA SKRÄPA NER!!!

Att man kallar en växt för ogräs avslöjar människornas arrogans! /Jean Rostand

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela