Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Tips på en bra TV-serie!

Publicerad 2012-12-06 17:28:00 i Film och litteratur,

De tre som står i centrum av serien, från vänster Peter Bishop, Olivia Dunham och Walter Bishop.
 
Fringe är en amerikansk sci-fi-serie från 2008, skapad av J.J. Abrams, Roberto Orci och Alex Kurtzman och producerad av Bad Robot och Warner Bros. Television. Serien är en blandning av de kända serierna Arkiv X och Twilight Zone.
 
Serien handlar om den FBI-agenten Olivia Dunham (Anna Torv), som tvingas samarbeta med den excentriske forskaren Walter Bishop (John Noble) samt Walters son Peter (Joshua Jackson) för att lösa olika fenomen som dyker upp.  I USA hade serien premiär på FOX den 9 september, 2008. Serien hade premiär i Sverige den 2 oktober, samma år, på Kanal 5.
 
Jag tycker att serien är kanonbra och rekommenderar den varmt. Serien är ett måste för er som gillar spänning och mystiska händelser och fenomen!!!
 
Idag ligger min fru utslagen och matt efter en natt av kräkningar! På skolan där hon jobbar så "härjar" magsjukan och den verkar vara rejält smittsamt. Hoppas nu att jag slipper eländet eftersom jag vet hur djävulskt ont det gör i min rygg när jag måste kräkas. Men men, får jag det så fixar det sig alltid på någe vis! Jag lär väl rapportera så småningom, ha det!!!
 
PS Glöm nu inte FRINGE!!! Ds
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela