Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Nu ska vi jobba fram till 75!

Publicerad 2012-02-15 19:23:40 i Politik,


Många ser framemot sin pension vid 65 års ålder, men glöm det! Får Reinfelt och hans moderater som de vill så ska vi nog ställa in oss på att arbeta tills vi är bortåt 75, om det nu räcker? Hur ska det då gå för ex.vis lärarna som knappt orkar jobba tills de fyllt 60???

Fantasi och fiktion utgör mer än tre fjärdedelar av våra liv! /Simone Weil

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2012-02-15 20:50:38

Fel ände!! IGEN!

Eftersom det handlar om att det behövs flera arbetade timmar så måste det väl vara bättre att underlätta för ungdomar att komma igång med sina arbetsliv!

Ska göra ett långt och uttömmande inlägg om detta när jag inte är så trött :)

Allt väl med morfar hoppas jag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-16 09:50:30

Förslaget ska vad jag förstått göra det möjligt att arbeta tills man är 75. Vad målet är i förlängningen kan man förstås undra.

Det oroar mig dock ändå. En generationsväxling är viktigt för omsättning på arbetsmarknaden vilken allt fler ungdomar står utanför.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela