Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Pluggar för jägarexamen!

Publicerad 2012-02-02 21:13:29 i Jakt med Dan nybörjaren!,

På måndag då gäller det! Det teoretiska provet för jägarexamen går av stapeln. Provet består av 70 frågor med blandad karaktär, allt ifrån jaktbart vilt till vapenlagen och andra lagstadgade områden! Av dessa 70 frågor så får man svara fel på max 10. Rackarns vad knivigt det kommer att bli! Pressen känns stor eftersom jag har gott om tid att plugga. Då ryggen känns hålla på att går av så får jag lämna stolen och förflytta mig till sängen med böckerna till hands.


Plugga plugga pluugga! Mitt stora naturintresse och bara det att jag är NO-lärare ger mig nästan alla däggdjur och fåglar gratis i fråga om kunnande, bra va?

Klarar jag inte testet så är det ju rätt så kasst av mig, då många av de andra kursdeltagarna jobbar på dagarna och trötta måste viga kvällarna till studierna. Men klara jag inte första gången så får jag göra omprov efter minst 24 timmar och jag tror att man i princip får göra om hur många ggr som helst, nästan. Men skulle jag missa första provet så kommer ni definitivt inte att få veta det, så är det bara (kanske)!!!

Ps I morgon presenterar jag vinnaren av januaris bildgåta, spännande! Ds

Studier utan eftertanke är bortkastad tid - eftertanke utan studier är farligt! /Konfucius

dan

Kommentarer

Postat av: Ida J

Publicerad 2012-02-03 11:37:10

Det kommer gå skitbra det där :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela