Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Juholt, du fick aldrig någon chans!

Publicerad 2012-01-21 21:20:50 i Politik,


Idag avgick Håkan Juholt som partiledare för Socialdemokraterna, tragiskt tycker jag!

Med sorg i hjärtat måste jag konstatera att Håkan Juholt aldrig fick någon chans att visa vad han skulle kunna göra för vårt land! Jag är helt övertygad om att han skulle kunna leda Socialdemokraterna till seger i valet 2014. Men med det mediedrev som hela tiden nafsade honom i baken gick det inte längre. Dessutom så verkar det ha funnits krafter inom det egna partiet som från första dag han blev vald, försökt "skjuta" honom i sank. Jämför det med valet av vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt, han hade och har ett massivt stöd i partiet!

Men nu är det som det är och jag hoppas att Socialdemokraterna kan mobilisera sina krafter och utse en partiledare med Juholts karisma, som kan ena partiet och titta framåt mot nästa val. Får Socialdemokratin bara chans att föra ut sin politik är jag säker på att landet får en ny regering i september 2014!!!

Politik är ingen dålig profession, lyckas du får du mycket beröm, misslyckas du kan du alltid skriva en bok! /Ronald Reagan

dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2012-01-21 23:46:47

Hade varit intressant att få se hur han fungerat i politiken, nu fick han ju inte chansen :-( Hoppas bara att de nu hittar en partiordförande som kan samla partiet bakom en RIKTIG socialdemokratisk politik. En politik som kan bygga upp vad som raserats inom trygghetssystem, vård, omsorg, fördelningspolitik, avregleringar osv. Det måste finnas ett starkt och tydligt alternativ!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela