Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vacker kontrast!

Publicerad 2012-01-20 16:31:09 i Djur och natur,

Vilken kontrast det kan vara i det svenska landskapet! Årstidsväxlingarna är helt underbara att ha och helt nödvändiga för att kunna njuta! Hur menar jag då? Jo, för att njuta riktigt mycket av sommaren så måste vi ju ha en slaskig vår och för att njuta av våren så måste vi ha en svinkall vinter, förstår ni? Nu till kontrasterna jag pratar om. Titta på de två bilderna av vårt äppelträd, i full blom och mitt i januari full med snö. Kom sen inte och säg att vi inte har underbara årstidsbundna kontaster!!!


En eftermiddag i slutet av juni, känn lukten och hör surret från alla humlor och bin!!!


En eftermiddag i slutet av januari! Känn snölukten i luften och hör snöslungorna i grannskapet!

En perfekt sommardag är när solen skiner, vinden blåser, fåglarna sjunger och gräsklipparn är trasig! /James Dent

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela