Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Mitt första jaktvapen!

Publicerad 2012-06-18 21:05:37 i Jakt med Dan nybörjaren!,


Mitt första jaktvapen blev en hagelbössa av märket Classic, kaliber 12/70! Märket tillhör nu inte de dyraste gevären på marknaden,tvärt om. Men jag såg annonsen på blocket och slog till eftersom bössan har avlossats mycket få ggr och det syns för den är som ny! För mig och mitt jagande så duger denna bössa gott och väl, då jakt med hagel inte kommer att bli min huvudsakliga jaktform! Bilden är för övrigt från annonsen på Blocket.

Det är tur att vi har gravitation, för annars skulle alla fåglar som dog stanna kvar i skyn och förvirra alla jägare! /Steven Wright

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela