Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Årets första!

Publicerad 2012-05-08 20:15:15 i Djur och natur,


En vacker huggormshane blev årets första! Huggormarna har ju varit framme i snart två månader men idag var det första gången för i år jag kunde ta mig upp till ormstället, ryggen ni vet!


Just hannarna har den här häftiga kontrasten i svart och ljusgrått. Honorna är mer åt det bruna hållet istället för det ljusgrå, med de är vackra de med!

Det som är betydelsefullt i livet är inte vad som har hänt dig utan vad du kommer ihåg och hur du kommer ihåg det! /Gabriel Garda Marquez

dan

Kommentarer

Postat av: Joel Arvesen

Publicerad 2012-05-08 21:52:54

Vilka fantastiska bilder!:) Själv har jag tyvärr bara sett överkörda huggormar...

Postat av: Lippe

Publicerad 2012-05-09 19:01:20

Mina har inte visat sig ännu! Och tack, nu kan även jag könsbestämma huggisarna :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela