Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Att va sorgsen!

Publicerad 2013-08-22 21:55:00 i Leva med ryggvärk!,

Vissa dagar då jag har riktigt "jäkla" ont, kan jag komma på mig att jag känner en oerhörd sorg! Försöker att analysera varför jag känner mig sorgsen, vissa anledningar är väl ganska givna, men det finns fler! Varför känner jag som jag gör? Jo:
 
Sorg för att jag har så jä... ont i ryggen!
Sorg för inte klarar av så mycket här hemma!
Sorg för att mitt jäv.. "handikapp" begränsar även min fru på olika sätt!
Sorg för att jag har mist mitt jobb!
Sorg för att jag tappat mina underbara kollegor!
Sorg för att ja inte får ha några elever!
Sorg för att jag inte kan vara ute i skogen det jag vill!
Sorg för att måste utesluta långresor med bilen!
Sorg för att jag ibland är så sorgsen!
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Sorg x 8 = de ä mycke sorg dä, huuva! Inte undra på att jag känner mig sorgsen emellanåt!
 
Ps Vilken tur att jag trots allt har ett hyggligt positivt humör, i varje fall än så länge, de ä sanninga dä!!! Ds 
 
Jag skyndar mig att skratta åt allt för att hinna före sorgen! /P. A. C. de Beaumarchais
 
dan

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2013-08-22 22:53:26

Den där sorgen.... jag brukar säga att det är en sorg, en riktig sorg, att livet inte blev som man planerat och hoppats på. Att man fått ge upp saker man egentligen kan och verkligen vill bara för att ryggen sätter stopp. Jag tror det är nyttigt att släppa fram den där sorgen ibland, den är inte farlig utan helt naturlig. Jag tror att just att man gör det, släpar ut skiten i ljuset, gör att man inte blir deprimerad och bitter. Det och så att man har ett gott humör och kan se på elände och vardag med humor. Gå ut och fäll en augustibock och sätt sedan tänderna i en rådjurssadel serverad med massor av gräddsås och svartavinbärsgele. Det hjälper mot det mesta ;)
Kram.

Postat av: Ida

Publicerad 2013-08-23 13:37:36

Älskade pappa! ❤❤❤

Myra saknar morfar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela