Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Schillerstövaren Lucas, det är Gibbes kompis det!

Publicerad 2013-01-24 20:54:00 i Våra Husdjur,

Min jaktkompis Daniel hade lite svår med hundpassningen igår onsdag, därför ställde jag upp som hundvakt. Det blev en lustiger "dans" på morgonen när Lucas dök upp!
 
De lekte först oavbrutet i två timmar med att brottas och jaga varandra.
 
Därefter avbröts leken med en 2 km lång promenad varvid katt och råttaleken fortsatt ute på Lomsjön.
 
Väl inne igen fortsatte brottningen och jagandet och när en av hundarna ville vila och sova en stund så jagade den andre upp sin kompis och tvärtom och leken fortsatte. På eftermiddagen så gick vi de 2 kilometrarna igen och hundarna sprang för fulla segel runt runt och busade med varandra.
 
Emellanåt blev det en gullig liten slick på nosen för att sedan gasa på igen och leka! När så Daniel dök upp på eftermiddagen så var båda hundarna helt slut på och de hade nästan ingen lust att kliva upp på en stund. Jag inbillar mig att leken kommer att fortsätta i full styrka nästa gång Daniel behöver hjälp och Lucas dyker upp!
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela