Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jag och Gibson ute på bäverjakt!

Publicerad 2013-05-08 16:58:00 i Jakt med Dan nybörjaren!,

Idag så for jag och "Gibbe" till en bäck som överbefolkats av bäver som dämt upp och vattendränkt åtskilligt av skogen runt om. Markägaren vill av förståeliga skäl reducera bäverstammen till en mer acceptabel nivå, så att bäcken blir mer normalstor igen. Därför åkte vi dit för att försöka få oss en bäver eller två!
 
Men lyckades jag skjuta någon bäver? Nej nej, med Gibson i släptåg, eller rättare sagt överallt, så var det helt omöjligt att få syn på ngn bäver. Men det blev en skön dag ändå och det kanske mest dramatiska idag var väl att jag skar mig på högerlångfinger. Typiskt Dan kommer nog en del av er tänka, men det driter jag i! Kolla in bilderna!
 
Gibbe tycks vakta husses grejer men så är inte fallet, sanning å säga så platslade jag honom där!
 
Gibson tyckte det kanon att få springa omkring å undersöka tex som här då han är på bäverhyddan och nosar!
 
Grodan boll höll koll på oss mitt i parningsbestyren!
 
Ps I söndagskväll lyckades jag skjuta en bäver på samma ställe, då tillsammans med Nicklas som tillhör jaktlaget som jagar på denna skog. Ds
 
Dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela