Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vackra djur i vår närmiljö!

Publicerad 2013-05-02 18:35:00 i Djur och natur, Jakt med Dan nybörjaren!,

Alldeles bortanför vändplanen på vår gata, cirka 100 meter bort på ängen, stod de vackra rådjuren. Mhhh vackra å varkra, det vet jag inte eftersom de håller på att fälla sin vinterpäls och ser då faktiskt ganska "skabbiga" ut. Men visst är det ett vackert djur vårt rådjur, å goda ska de va med!!! Kolla i flocken på fem djur varav en är en ståtlig bock som har anslutit sig denna vår.
 
Fin bock som med sina fina horn skulle kunna vara en sk medaljbock, kanske det kanske!?
 
Du får aldrig en andra chans att skjuta ett första skott! /okänd
 
dan
 

Kommentarer

Postat av: Lippe

Publicerad 2013-05-03 10:13:01

Jag har tre som går i min trädgård. Jag har ingen bössa. Vad tror du om råttfälla modell stor? ;)

Postat av: Dan Jonsson

Publicerad 2013-05-03 10:51:34

Japp, råttfälla XXXXXXXXL funkar alldeles utmärkt! Men det går bra med en limpa med! /dan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela