Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Jakten går vidare trots allt!

Publicerad 2013-11-20 20:39:00 i Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

Efter ett antal harjakter som jag måste avstå ifrån pga ryggvärken, kom jag så iväg ut i skogen för några dagar sedan! Nicklas hund Assi, för övrigt en finnstövare, fick upp ett bra drev spårade en hare i bortåt 2 timmar. Till sist så fick jag då chansen att skjuta min första egna hare och den chansen tog jag, kanon! Hur själva skotten föll och vad som hände därefter är för mig ointressant. Det bäst är att denna stora nästan 5 kilo tunga skogshare ligger nu styckad och klar i vår frysbox, efter att ha fått hänga för mörning i 4 dygn, de ä sanninga dä!!!
 
Inte nog med det, för innan vi avslutade jaktdagen så lockade jag på järpe och lyckades skjuta min tredje järpe för i år! Denna järptupp sköts i sista stund då jakten på järpe avslutas den 15 november, alltså samma dag! nu ligger den också i vår frys färdig att anrättas till en delikat måltid, får vi hoppas!!
 
Avslutningsvis så vill jag gärna visa bild på Nicklas duktiga och fina finnstövare Assi. Det är Assi som sitter till höger, så är'e ba!!!
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela