Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

I väntans tider, igen!

Publicerad 2014-08-03 22:17:00 i Leva med ryggvärk!,

Tänk att en dag få gå ut i skogen och jaga, plocka svamp, bär eller bara vara utan att hela tiden känna knivarna i ländryggen. Om de bara kunde reducera min smärta med 10-25% så vore jag den lyckligaste "gubben" i hela världen, dä ä sanninga dä!!!
 
I onsdags var jag alltså till ortopedmottagningen på Umeå universitetssjukhus, även kallad NUS. Jag fick träffa den trevligaste, vänligaste och mest tillmötesgående ortopedläkare hittills! Inte för att de andra sju varit på något sätt dåliga, det bara kändes så himla bra med den här Maria Eriksson!
 
Jag ska inte närmare ange vad som sades utan vill bara säga som så, att nu står jag på väntelistan för operation och när Maria konsulterat de andra läkarna så återkommer hon och delar med sig av vad som bestämts. Ett är då redan bestämt och det är att operationen kommer att göras från baksidan men hur och var eller det ena med det andra, det återkommer jag till när jag vet lite närmare. Först och främst väntar jag nu på att få göra en skiktröntgen här på Örnsköldsviks lasarett, förhoppningsvis inom 3 månader, för att sen bli opererad november-december i bästa fall!!! Så är läget blogglovers! Vi syns!!!
 
Kärlek är den oemotståndliga längtan efter att vara
oemotståndligt åtrådd! /Robert Frost 
 
dan
 

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela