Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Trafikskola 1963 eller -64! (Repris)

Publicerad 2018-05-08 10:37:51 i Familjeliv, Historia, Leva med ryggvärk!,

Så var det då dags att lära sig lite trafikregler! Minns att det var en polis och ett tjej som var någon form av "trafikskolefröken". Lärde jag mig något? Lite minns jag att jag fick med mig, att stanna vid stopp minns jag samt använda ringklockan för att höras.
 
Det är nog ett minne blott att det finns sådana här trafikskolor för nutida barn. Barnen idag har väl aldrig fått lära sig trafikvett, än mindre fått träffa en polis att prata med. Var det bättre förr? Ja säger jag, i vissa fall var det bättre, de ä ba så!!!
 
De flesta fel som trafikpolisen hittar sitter bakom ratten! /Otto Ludwig 1923-2012
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela