Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Kanadagås till Jul!

Publicerad 2014-11-28 19:55:21 i Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

 
Årets första och enda kanadagås skjuten så sent som 11 november! Bilderna tagna med min Iphone 4, därav bildkvalitén!
 
Jag fick vänta ända in i november innan kossorna togs ur hagen och jag fick chans att jaga lite kanadagäss. Jag hade tur att det har varit så milt denna höst för i annat fall hade gässen flugit söderut för länge sen.
 
Som ni ser på den infällda bilden så är bröstfileerna riktigt stora på en kanadagås och väger närmare 5 hg. Jag putsade sen fågeln på resterand kött för att göra biffar utav och det vägde strax över 7 hg! Det är rätt mycket mat en enda gås och det är väl bra?
 
Snacka om ekologisk och klimatsmart mat!  Dessa vilda djur har haft ett fritt och fullständigt normalt liv vilket inte alltid är fallet med de djur som är uppfödda för matkonsumtion, detta har jag verkligen tagit fasta på och fyller hellre kyl och frys med denna mat istället för producerad, då får faktiskt jaktmotståndarna säga och tycka vad de vill, de ä ba på dä visä!!!
 
Ingen kärlek är mer äkta än kärleken till mat! /George Bernard  Shaw 
 
dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela