Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Den remissen blev rena missen!

Publicerad 2014-09-08 23:59:00 i Leva med ryggvärk!,

Min nya läkare på Umeå lasarett skulle ja skicka en remiss omgående då jag var där den 30 juli dvs snart 6 veckor sedan! Jag var till apoteket torsdag i början av förra veckan och eftersom jag ändå var på sjukhuset så gick jag upp för att höra hur länge till jag måste vänta på min skiktröntgen. Den vänliga damen i luckan kollade på turordningslistan och konstaterade att de aldrig fått någon remiss från Umeå!!! Men förbaskat också, inte nu igen! Samtidigt så gav magen ifrån sig ett konstigt brummande ljud!
 
Kom hem och på direkten ringde jag till ortopeden och förfärades över att ingen remiss skickats! visst så var det, ingen remiss var skickad Det hade blivit något galet mellan diktafonen, utskrivandet och postandet, för när de skickar remisser till andra landsting så måste remissen skickas per brev, så krångligt va, nu brummande magen två gånger!!
 
Sköterskan jag pratade med skulle säga till så att remissen skulle komma iväg omgående och det tackade jag för. Lite nyfiket så ringde jag på fredagen för att kontrollera om remissen kommit iväg mot Örnsköldsvik. Nej då ingen remiss var på väg och sköterskan berättade att nu skulle min ortoped vara borta två dagar, så ingen remiss än på några dagar, då spydde jag!!! De ä sanninga dä, nästan i alla fall!!!
 
Nu är det bara för mig att ringa till ortopeden i Umeå var och varannan dag så jag är säker på att remissen kommer iväg någon gång! Det är inte första gången det trasslar under min ryggsjuka tid, det är inte den andra heller utan ett antal jag för länge sedan tappat räkningen på och det här blir nog inte den sista heller, mamma mia!!!
 
När allt går lätt blir man fort dum! /Maxim Gorkij
 
dan

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-24 22:27:48

Helt sjukt. Det tragiska är att min man med misslyckad steloperation och ständig värk, är med om samma saker om och om igen!
Kämpa på!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-06 11:41:09

Jag känner igen händelseförloppet :-(

Svar: Ok, men du och jag är långt ifrån ensamma om denna sura erfarenhet, tummen ner!!!
Dan Jonsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela