Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Det är inte klokt, men nu är jag både jägare och skogsägare!

Publicerad 2014-09-02 23:00:00 i Jakt med Dan nybörjaren!, Leva med ryggvärk!,

Ett förfallet torp och skog på ca 7 ha. Kanske inte så mycket att ha, skulle kanske en del tycka, men för mig betyder det allt. Här ser man lite av "vår" skog, min "guldgruva". Så nu har jag min eget lilla skog att jaga i och har jag tur så får jag jaga i ännu lite mer skog!?!
 
Efter en lördag på "torpet" så blev det en fika i skogsbacken i närheten av "lagårn". Mums tyckte även vår borderterrier Gibson.
 
Det är väl inte direkt ett ruckel utan får man bara (kanske inte så bara) ordning på de ruttna golvåsarna under köket så skulle det vara värt att snygga till stället. Med andra ord, det skulle bli fullt beboligt!
 
Som ni ser själva så är det ju ganska fint, vårt torp! Frånsett då ett skitigt köksfönster.
 
Massor av liljekonvalj och smultron. Lilla myra fick brått att plocka de läckert goda bären. Samtidigt så fick vi lära henne att bären hos liljekonvaljen är giftig och ska inte ätas!!! Apropå det så finns det en hel del planterad växtlighet som finns kvar sen torpet var bebott, bra va? Inte verkar det väl vara ett så dåligt köp vi har gjort, för det ska ni veta så jättedyrt var det inte, de ä sanninga dä!!!
 
Vad kan du äga, när själva livet är ett lån? / Arnulf  Overland
 
dan

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2014-09-04 07:39:57

Åh, wow, vilken dröm! Vad mysigt! :D
Vi sparar till skog vi, där vi kan bygga upp vår egna lilla "by" så småningom.

Postat av: Anette

Publicerad 2014-09-08 00:11:31

Va härligt det ser ut. Grattis skogsbonde!! 👍

Postat av: Anette

Publicerad 2014-09-08 00:11:48

Va härligt det ser ut. Grattis skogsbonde!! 👍

Postat av: Anette

Publicerad 2014-09-08 00:11:49

Va härligt det ser ut. Grattis skogsbonde!! 👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela