Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Vår herres "practical joke" med oss män!

Publicerad 2015-03-06 14:05:00 i Humor, Leva med ryggvärk!,

Humor i repris, från januari 2009!
 
En tanke slog mig när jag efter mycket trevande och stånkanden tog mig till toalettspegeln. Varför näshår? Jag vet ju att näshårets funktion är att skydda andningsvägarna från damm och annat luftburet. Men det jag inte förtår är den förändring som uppstår någon gång mellan 45 och 50, då näshåren ändrar karaktär. Vad i anatomins utveckling gör det gällande att näshåren måste bli tjocka och styva likt tandpetare, spretandes flera millimeter utanför näsöppningen? Problemet verkar vara större hos oss män än hos kvinnor. Likaså ögonbryn och öronhår genomgår denna metamorphos. Varför? Minns för några år sedan, på ett arbetslagsmöte, då en kollega till mig skulle, i vänlighetens namn, plocka bort ett dun eller dammtuss, som hon trodde, ur mitt ytteröra och till sin förvåning upptäckte att det satt fast. Pinsamt Dan!! Sedan den dagen bevakar jag både näshår, ögonbryn och nämnda öronhår. Min slutsats efter att ha funderat kring problemet, för ett problem är det, är att vår Herre spelat oss män ett ytterst försmädligt spratt! Kanske för att i viss mån väga upp de månatliga "problem" som kvinnor dras med och som vi män lyckligtvis är förskonade ifrån! De problemen skulle vi
dessutom aldrig klara av!!!

Så här kan det ju bara inte få se ut!!!

                   
Som tur är så finns det ju lösningar på nästan (näsan) allt!!!

Varför är människan ung vid en ålder då hon inte får ut något av det! /George Bernard Shaw

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela