Dan Jonssons Blogg

En blogg om djur och natur, jakt, foto, politik, humor, om att leva med ryggproblem och smärta samt mycket annat. Välkomna!!!

Dagens värv, trimma lite!

Publicerad 2018-01-08 23:20:41 i Leva med ryggvärk!, Våra Husdjur,

Idag så kände jag mig tvungen att fixa lite med Ebbas päls, trimma henne alltså. Eftersom hon släpper så mycket underull nu så åkte Ebbas pälskarda fram. 

Av någon anledning så gillar denna lilla tjej att man håller på med både pälsen och kloklippningen. Vår förra border Gibson gillade inte alls kloklippningen.

Så nu kan man säga aatt trimmningen av Ebbas päls är igång och när varmare vindar sveper över Sverige så kommer Ebba att vara "frissad" som det anstår en vacker borderflicka! Det återkommer jag säkert till framöver, dä ä ba pådä visä!!!

(null)
En hel del strån blev det, som istället skulle ha fastnat i soffan, mattorna och kläderna, förmodligen alltså!!!

Alla djur utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det!!! /Samuel Butler

dan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

dajo57

Jag är en mycket vänlig man, kärleksfull men beklämmande dum, rent ut sagt korkad, dä ä ba så ha ja ju sagt!!!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela